Fotoğraf Öykücülüğü... İlham: Tom Hanks

 
    Merhaba çook kıymetli okuyucularım 💕

    Keyfiniz iyidir umarım demek isterdim fakat yine bir Türkiye sabahı ve yine güne acıyla başladık. Kimsenin keyfinin yerinde olmasını beklemiyorum. Bütün şehitlerimizin ruhu şad olsun, mekanları cennet olsun.
    Bugün son günlerde gündemi sarsan bir olayın, yıllardır işlenen bir suçun, apaçık sosyal medyaya düşmesini takip ediyordum. Evettt hepinizin aklına geldi değil mi? Epstein ve Maxwell
    Zeka, sosyete, para, güç...
    Sözlüğü açıp baktığımız zaman dört normal kelime fakat Powerpuff Girls'deki gibi içine X maddesi gibi insan karışınca "canavar" yaratılabilir. Bu olaydan haberim Twitter gündeminden oldu. Oysaki ben evde masum masum dersimi çalışıyordum... Bunun çoook uzun ve detaylı bir olay olduğundan habersiz bu hashtage tıklayarak zihnimi bir çorbaya döndürdü. 
    Ha? Ne? Durun bir saniye... Ne olmuş? moduna giriyorsunuz ve ben merak ettiğim konuları dibine kadar araştırıp nasıl başlayıp nasıl bittiğini öğrenmeden peşini bırakmıyorum. Olabildiğince ikisi hakkındaki belgelere, kitaplara ve filmleri inceliyordum. Bunu her merak ettiğim olay için yapıyorum ve insanların daha doğrusu canavarlaşmış insanların bu kadar zeki iken ve elindeki sosyetik gücünü son seviyede kullanabilen insanların nasıl olur da birisinin mezara diğerinin hapishaneye girdiğini merak etmiştim. Bence bunu kim olsa merak eder. Bu kadar en tepedeyken nasıl oldu da yerin dibine girdiler?
    Uzun yıllar süregelen korkunç olaylar genellikle çok katmanlıdır. Eğer ki sosyetikteyseniz çevreniz daha da kalabalık olur. Bundan dolayı o toplum ile ortak zevklere dayalı suçunuz yayıldıkça görünmez hale gelir. Tabi bir zamana kadar..
Netflix'te ikisinin adına ayrı ayrı derlenmiş "Korkunç Zengin" belgeselini izlerken bazı yerlerinin atlanmış olduğunu gördüm falan filan.... Neden konuyu bu kadar uzattım ??
    Ghislaine Maxwell belgeselini izlerken şunu fark ettim. Dönemine göre o kadar çok fotoğrafı var ki... Her yerde ve herkesle. Başta sosyete olduğu için normal karşıladım fakat günümüz sosyeteleri ile kıyasladığımızda hangimiz günümüz sosyetelerini boy boy ünlülerle olan fotoğraflarıyla tanıyoruz ki? ama Ghislaine'i herkes tanıyor. Herkesle fotoğrafı var ve fotoğraflara bakarken fotoğrafın arka planını merak ediyorsunuz. Bir kıza sarılıyor, tamam. Fotoğrafta ikisi de gülümsüyor ama o fotoğraftan önce ne oldu ya da sonrasında ne olacak? Örneğin babasına aşırı derecede düşkün bir genç kız. Ama aslında aralarındaki ilişki, aile içindeki iletişim o kadar farklı ki. Fotoğraflardaki mutlu hallerinden eser yok. Ve fotoğraflarına bakarken dedim ki; bunların bir hikayesi olmalı.  
    Ve aklıma Tom Hanks'in paylaşımları geldi. Aranızda Tom Hanks'i instagram'dan takip eden var mı? En bilinen örneklerden olduğu için söylüyorum. Paylaştığı kayıp eşya fotoğrafları, kayıp çocuk ayakkabıları, kayıp eldivenler ve garip fotoğrafları var. Onun fotoğraflarına uzun uzun bakarken düşünüyorum. Bu ayakkabı buraya nereden geldi? Diğer çorabın eşi nerede? Sahilde bulunan gözlük acaba kimin saçlarında takılıydı? Bunları düşünürken aslında fotoğrafların anlık çekilen durumlar olsa da onların öncesi var. 
    Aslında bir fotoğraf üzerine düşünmeye ağustos ayında başlamıştım fakat bu belgeselleri izlediğimde fotoğraflarda gördüğümüz güler yüzlü insanların, mutlu pozların  aslında ne kadar karanlık anlar olabileceğini düşündüm ve fotoğraflarda bunun hiç birinin farkında değiliz. Ölen birisinin fotoğrafına baktığımızda, özellikle arkasında birçok bilmece bırakıp ölen insanların, o anı tahmin etmeye çalışırız. Örneğin Ted Bundy ve sevgilisi Elizabeth'in fotoğraflarını gördüğümüzde ve hakkında hiçbir şey bilmediğimizi varsayarsak "Ne kadar da eğleniyorlar ve ikisi havuz başında çok mutlu gözüküyor. Gayet sevimli bir aile" diyebiliriz. ama öncesi ve sonrası ? 

    İşte sevgili okurum yeni konseptimiz bu: "Fotoğrafların Gizli Anıları"
Etkinliğimiz şöyle: Bana gönderdiğiniz fotoğrafları ya da benim çektiğim fotoğrafları öncesini ve sonrasını hayal etmek...
    Fotoğrafları incelemek çoğu insanın hoşuna gittiğini düşünüyorum ya da fotoğraf çekmek eyleminin. Bunun için de aklıma şöyle bir fikir geldi. Bu zamanın kadar okuduğunuz blog yazılarıma çok güzel dönüşler aldım. Gerek konuları bakımından gerekse yazı tekniği bakımından beğendiniz ve sıkı takip ettiniz. İlk blog yazımda da dediğim gibi "MORİ" zamanı geldiğinde arkamda bırakacağım sadece bir anı günlüğü.
    Bu anı günlüğü içerisinde sizden de birer parça olmasını istiyorum bunun için size e-mail adresimi vereceğim ve öyküleştirmemi istediğiniz bir fotoğraf atmanızı isteyeceğim. İnsanlar olabilir (Mümkünse çooook eski olsun), tuhaf bulduğunuz nesneler ya da anısı olabileceği düşündüğünüz zamanları... 
    İstanbul'da pasaj içindeki sahaflarda bavulla anı satıyorlar. Bir keresinde unutmuyorum bir çay ocağında ağzında sigarayla çay dolduran bir çaycı fotoğrafı, telli duvaklı düğün fotoğrafları, muhtemelen yeni aldığı beyaz demir bisikletli çocuk fotoğrafları ve birçok vesikalık fotoğraf incelemiştim. O kadar çok geçmiş zaman ve o kadar anı var ki.
    O fotoğraflarda hangi anılar var? 
    İşte şimdi yapacağımız şey hayal etmek. Bana gönderdiğiniz fotoğrafları eğer isterseniz adınız ve soyadınızla ya da rumuzunuzla, mahlasınızla paylaşacağım. Bunu iki  haftada bir ya da fotoğraf yoğunluğuna göre haftada bir yapalım diyorum. Bana katılacağınızı umuyorum çünkü ben de okurlarımla iletişim halinde olmak isterim.
" İşte sana siyah beyaz bir fotoğraf Mori, haydi gel bunun hikayesini yazalım." dediğinizi duyar gibiyim. 

NOT: Fotoğraflar sizin için hiçbir şey ifade etmemeli ve öncesini ve sonrasını bilmemeniz gerek. Rastgele çektiğiniz üzgün kedi fotoğrafını hikayeleştirebiliriz fakat annenizle olan küçüklük fotoğrafınızı bana atarsanız bunu hikayeleştiremem çünkü zaten onun bir hikayesi var. Onun için atacağınız fotoğraflar tamamıyla ANONİM olmalı. Buna dikkat edeceğinizi umuyorum ve şimdiden fotoğraflarınızı bekliyorum 💜💛💚💙

Fotoğrafları göndermeniz için iletişim:
e-mail: morininkizilelmasi@hotmail.com

MORİ






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Düğünde Beyaz Giyen Bir Görümce Kadar Manipülatif !

Ağlak Kedi Yavrusu Sendromu ( Part Part Anlatım)